100% stilling og en 50% stilling som rådgiver/fagkonsulent ved Opplæringskontorer for offentlig sektor i Østfold

Stilling/yrke: Rådgiver/fagkonsulent

Arbeidsgiver: Opplæringskontor for offentlig sektor i Østfold

Sted: SARPSBORG

Søknadsfrist: 24.03.2019

 

Opplæringskontoret for offentlig sektor i Østfold (OKOS) har som formål å planlegge, gjennomføre og koordinere fagopplæringen i offentlig sektor i fylket. Kontoret er eid av våre medlemsbedrifter, hvor lærlingene har sin læretid. Kort fortalt er OKOS et serviceorgan for både lærlinger og medlemsbedrifter. Vi jobber for at læretiden skal bli en positiv og utviklende opplevelse for alle, basert på vår visjon om at læring gir muligheter. OKOS er selve bindeleddet mellom skole, næringsliv og det offentlige. Vi har lang erfaring innen opplæring og oppfølging av lærlinger, og påser at den enkelte når alle kompetansemålene i læreplanen — hele veien frem til avlagt fagprøve. Vi har pr dags dato ca. 440 lærlinger spredt i hele fylket, og er godkjent i 24 fag.

OKOS lyser ut en 100% stilling og en 50% stilling.

Til stillingen 100%: I denne stillingen er 50% av stillingen en fast ansettelse, og 50% er midlertidig, med mulighet for omgjøring til fast ansettelse, om behovet tilsier det.

Til stillingen 50%: Denne stillingen er midlertidig med mulighet for omgjøring til fast ansettelse, og utvidelse opp mot 100%, om behovet tilsier det.

 

Ansvarsområder

  • Oppfølgings- og veiledningsansvar av lærlinger og medlemsbedrifter
  • Kvalitetsikre fagopplæring innen offentlig sektor i Østfold
  • Utarbeide materiell til støtte i opplæringen
  • Gjennomføre fagrettede kurs for lærebedrift og lærlinger
  • Fremme tilrettelagt opplæring gjennom kontaktnett mot PPT, OT og NAV
  • Bistå i konflikthåndtering
  • Delta i planarbeid både internt og eksternt
  • Rekruttering

OKOS tilbyr

  • Et godt arbeidsmiljø
  • En variert arbeidsdag med stor grad av selvstendig arbeid
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjonsordninger (KLP)

Vilkår

  • Lønn etter avtale

Krav til kompetanse

  • Sosialfaglig og/eller pedagogisk utdanning er ønskelig
  • Relevant arbeidserfaring kan veie opp for ønsket utdanningsbakgrunn

Ønsket kompetanse

  • Informatikk/IT kunnskaper er ønskelig
  • Førerkort klasse B – disponere egen bil

Personlige egenskaper

  • Inngående kjennskap til fag- og yrkesopplæring
  • Gode kommunikasjonsevner – god evne til å samarbeide
  • Evne til å planlegge og jobbe selvstendig – resultatorientert
  • God relasjonsbygger
  • Stor arbeidskapasitet – omstillingsevne

 

Praktiske opplysninger

Ansettelsesform: Fast

Omfang: Heltid

Antall stillinger: 2

Arbeidsdager: Ukedager

Arbeidstid: Dagtid

Oppstart: 01.08.2019

Arbeidssted:

Trøskenveien 36

1708

SARPSBORG

 

Kontaktinformasjon

Kontaktperson: Terje Berger

Tittel: Daglig leder

Telefon: 90592134

E-post: terje@okos.no

 

Søknad Søknad sendes til:

info@okos.no

 

Om bedriften

Nettverk:

Hjemmeside: https://www.okos.no

Facebook: https://www.facebook.com/okos.no/

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *